I. Povinně zveřejňované informace orgánů veřejné správy
-
1. Název
Statutární město Ostrava
městský obvod Petřkovice -
2. Důvod a způsob založení
Město Ostrava bylo konstituováno jako územně členěné statutární město. Území města je členěno na 23 obvodů. Dělbu kompetencí mezi městem a městskými obvody stanoví obecně závazná vyhláška č. 14/2013, Statut města Ostravy.
-
3. Organizační struktura
-
4. Kontaktní spojení
Sídlo úřadu: Hlučínská 135, 725 29 Ostrava - Petřkovice Telefon ústředna: 599 429 101 Fax: - E-mail: posta@petrkovice.ostrava.cz Datová schránka: 46sbfr2
Internet: Podatelna
Podatelna slouží k příjmu a podávání dokumentů.
a) Adresa podatelny pro příjem dokumentů (podání) v analogové (listinné) podobě a digitálních dokumentů doručovaných na přenosných technických nosičích dat:
Hlučínská 135, 725 29 Ostrava-Petřkovice
kancelář č. 17 – podatelna ( 1.patro)b) Přehled přenosných technických nosičů dat, na kterých jsou přijímány dokumenty v digitální podobě:
- cd, dvd se souborovým systémem ISO9660
- dvd se souborovým systémem UDF
- USB FLASH (formát PC)c) Provozní doba podatelny:
Pondělí 7.30.- 11.30 12.30 - 17.00 Úterý 7.30 - 11.30 12.30 - 15.00 Středa 7.30 - 11.30 12.30 - 17.00 Čtvrtek 7.30 - 11.30 12.30 - 15.00 Pátek 7.30 - 11.30 12.30 - 13.30 -
5. Bankovní spojení
Česká spořitelna a.s., pobočka Ostrava
číslo účtu: 1649304329/0800
-
6. IČ obce
00845451
-
7. DIČ
CZ00845451
-
9. Žádosti o informace
Žádost o poskytnutí informace lze podat ústně nebo písemně, a to i prostřednictvím telekomunikačního zařízení.
Pro podání žádosti je možno využít formulář (viz Formuláře).
-
10. Příjem žádostí a dalších podání
Návrhy, petice, podněty, stížnosti, žádosti aj. se podávají
- písemně na podatelně Úřadu městského obvodu Petřkovice, Hlučínská 135, 725 29 O.-Petřkovice
- ústně u příslušného úseku Úřadu městského obvodu Petřkovice
- elektronickou poštou na adresu posta@petrkovice.ostrava.cz -
11. Opravné prostředky
Rozhodnutí o právech a povinnostech osob vydávaná v samostatné nebo přenesené působnosti úřadu městského obvodu Petřkovice se řídí ustanoveními:
- Zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, v platném znění,
- Zákona č. 337/1992 Sb., o správě daní a poplatků, v platném znění,
- speciálních zákonů.
Odvolání je možno podat písemně nebo ústně do protokolu, a to na podatelně Úřadu městského obvodu Petřkovice, elektronické podatelně posta@petrkovice.ostrava.cz a na jednotlivých úsecích Úřadu městského obvodu Petřkovice (odvolání učiněná ústně do protokolu). Pro podání odvolání nejsou k dispozici žádné formuláře.
Odvolání proti rozhodnutí v režimu správního řádu
odvolací lhůta činí 15 dnů ode dne oznámení rozhodnutí, nestanoví-li speciální zákon jinak,
odvolání se podává u orgánu, který napadené rozhodnutí vydal,
odvolání musí obsahovat náležitosti uvedené v § 37 odst. 2 a § 82 odst. 2 správního řádu:
- musí být uvedeno, kdo je činí, které věci se týká a co se navrhuje,
- fyzická osoba uvede jméno, příjmení, datum narození a místo trvalého pobytu, příp. jinou adresu pro doručování,
- fyzická osoba – podnikatel uvede v podání, které souvisí s podnikatelskou činností, jméno a příjmení, popř. dodatek odlišující osobu podnikatele nebo druh podnikání, identifikační číslo, adresu místa podnikání, popř. jinou adresu pro doručování,
- právnická osoba uvede název nebo obchodní firmu, identifikační číslo, adresu sídla, popř. jinou adresu pro doručování,
- označení správního orgánu, jemuž je určeno,
- podpis osoby, která jej činí,
- údaje o tom, proti kterému rozhodnutí odvolání směřuje,
- rozsah, v jakém rozhodnutí napadá a v čem je spatřován rozpor s právními předpisy nebo nesprávnost rozhodnutí nebo řízení, jež mu předcházelo,
- další náležitosti, které stanoví zákon,
odvolání je nutné podat v potřebném počtu stejnopisů tak, aby jeden stejnopis zůstal správnímu orgánu a aby každý účastník dostal jeden stejnopis.
Odvolání proti rozhodnutí v režimu daňového řádu
odvolání lze podat do 30 dnů ode dne doručení rozhodnutí, proti němuž odvolání směřuje, a to i před doručením tohoto rozhodnutí,
odvolání se podává u správce daně, jehož rozhodnutí je odvoláním napadeno,
odvolání musí obsahovat náležitosti stanovené § 112 odst. 1 daňového řádu:
- označení správce daně, který napadené rozhodnutí vydal,
- označení odvolatele,
- číslo jednací, případně číslo platebního výměru nebo jinou jednoznačnou identifikaci rozhodnutí, proti němuž odvolání směřuje,
- uvedení důvodů, v nichž jsou spatřovány nesprávnosti nebo nezákonnosti napadeného rozhodnutí,
- označení důkazních prostředků k tvrzením o skutkovém stavu, která jsou uvedena v odvolání,
- návrh na změnu nebo zrušení rozhodnutí.
-
12. Formuláře
Formuláře pro jednotlivé agendy
-
13. Popisy postupů - návody pro řešení životních situací
-
14. Předpisy
Přehled nejdůležitějších právních předpisů, kterými se řídí městský obvod Poruba při výkonu samostatné a přenesené působnosti.
- Vyhledávání předpisů ve Sbírce zákonů na stránkách Ministerstva vnitra České republiky
-
15. Úhrady za poskytování informací
Sazebník úhrad nákladů za poskytování informací podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů
- Tento sazebník stanoví výši úhrad za poskytování informací v souladu s ustanovením § 17 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, a v souladu s ustanovením § 3 nařízení vlády č. 173/2006 Sb., o zásadách stanovení úhrad a licenčních odměn za poskytování informací podle zákona o svobodném přístupu k informacím, v platném znění.
- V případě, že bude vyžadována úhrada nákladů za poskytování informací, musí být tato skutečnost písemně oznámená spolu s výší úhrady žadateli před poskytnutím informace. Při nesplnění této oznamovací povinnosti ztrácí poskytovatel nárok na úhradu nákladů. Nezaplatí-li žadatel požadovanou úhradu do 60 dnů ode dne oznámení její výše, poskytovatel žádost odloží. Je-li však podána stížnost proti výši požadované úhrady, lhůta podle předchozí věty neběží.
- Úhradu je možno zaplatit v hotovosti na pokladně (osobám pověřeným přebíráním plateb v hotovosti), poštovní poukázkou nebo bezhotovostním převodem na příslušný účet, a to vždy před předáním informace, výjimečně lze informaci doručit žadateli na dobírku.
- Sazebník výše úhrad:
kopie listiny:
černobílý
černobílý
barevný
barevný
1 strana A 4
jednostranný tisk
2,-- Kč
oboustranný tisk
3,-- Kč
jednostranný tisk
5,-- Kč
oboustranný tisk
8,-- Kč
1 strana A 3
jednostranný tisk
3,-- Kč
oboustranný tisk
4,-- Kč
jednostranný tisk
10,-- Kč
oboustranný tisk
16,-- Kč
technické nosiče dat: CD disk
40,-- Kč
DVD disk 60,-- Kč
poštovné
dle sazebníku poštovních služeb
osobní náklady, přesáhne-li doba zpracování a vyhledávání informace 1 hod.
150,-- Kč za každou započatou hodinu
-
16. Seznam organizací
Základní škola Ostrava - Petřkovice, příspěvková organizace
IČ 70641862Mateřská škola Ostrava - Petřkovice, příspěvková organizace
IČ 70994340více ZDE
-
19. Licenční smlouva podle § 46 a násl. autorského zákona
Městský obvod Petřkovice nemá uzavřenou licenční smlouvu podle § 46 a násl. autorského zákona.